בלוג

איך לבחור תאורה מתאימה לבית עם קמין?

קמין מובנה בקיר אורטל קמינים

על מנת ליהנות מיופיו של הקמין יש לשלב אותו בהרמוניה על כל האלמנטים המשפיעים על המרחב לרבות סידור וקומפוזיציה של הרהיטים, מעברים, פתחים, פלטת החומרים והגוונים כפי שהיא משתקפת בריהוט ובריצוף ובפריטים משלימים וכן בתאורה.

שלוש שכבות של אור לבית עם קמין

תכנון התאורה קריטי לאווירה ולשהייה בסביבת המגורים כאשר נהוג לתכנן תאורה בשלושה רבדים: תאורה היקפית רחבה שתפקידה להאיר ככל שניתן מהחדר, תאורה תכליתית המכוונת מטרה או יעד ספציפי ותאורת הדגשה שתורמת לאווירה באמצעות הדגשת אלמנטים.
קיומו של הקמין משפיע על התאורה כי חשוב להתייחס לנוכחותו, לחום ולאור שהוא מפיץ בחדר ולדאוג לתאורה שתתמזג בהרמוניה עם קיומו והשפעותיו.

דגשים חשובים בבחירת תאורה לצד אח בוערת

בבחירת גופי תאורה חשוב שאלה יהיו גופי תאורה עמידים ככל שניתן במיוחד בקרבתם לקמין שהחום שהוא פולט לא ישפיע עליהם או ימנע את פעילותם המיטבית.
אפשר להחליט על כיווני האור הנכונים באזור של האח הבוערת. למשל, ניתן להאיר עליו מלמעלה באמצעות גופי תאורה תלויים כל עוד בודקים שיש טווח ומרווח הגיוני בין קצה הגוף לחלק העליון של הקמין.
לרוב תהיה גם תאורת הדגשה שתפקידה להאיר את הקמין באור אחר וייחודי – מצד אחד, היא מעניקה לו את הבולטות והנוכחות שלו ומצד שני, היא מעצימה את יופיו כמוקד מרכזי בבית.
במקרים שונים, נטמיע גופי תאורה בעיבוי גבס מהצד או מהתקרה כדי שהגופים עצמם לא ייראו לעין המתבוננת אלא רק האור יתפקד כמו זרקור מעל האח.
חשבו גם אורות מבטא להדגשת פריטים דקורטיביים במידה ומונחים על גבי האח וכיצד להאיר אותם או יצירת אמנות שתלויה ממש מעליו.
אפשר לשלוט בעוצמת אלומת האור כפי שיוצאות מהתאורה העליונה או הצידית באמצעות דימר לוויסות ולשליטה באור. אלמנט זה קריטי במיוחד בכל הנוגע לאח, כאשר רוצים לייצר אור עמום ואווירה רומנטית יותר.

מה חשוב לדעת על ספוטים ו-LED כפתרון לבית עם קמין

ספוטים מהווים אלטרנטיבה נהדרת לשידוך עם קמין חשמלי, כיוון שאפשר לכוון את זווית אלומת האור וליצור אזור מואר סביב האח עצמה. האורות הזעירים יכולים להיות מוטמעים בתקרה, בקירות או ברצפה ולסלול את הדרך לקראת האח באזור הנבחר.
ניתן לבחור גופי תאורה לבית עם קמין גם באמצעות עיצוב הגופים ביחס למראה האח. במידה ומדובר בדגם כפרי יותר אפשר להמשיך את הצביון הכפרי בגופים שמדברים את אותה שפה או להפך: ליצור קונטרסט על ידי ניגודיות של גופים מודרניים ומתוחכמים לצד קמין כפרי.
ישנם גם גופים בעלי שקיפות מעניינת שיכולים להעביר את היופי של האח הלאה מבלי להעפיל.
נורות LED מככבות בבתים שמחזיקים באח בשל הידידותיות, החסכוניות באנרגיה, העמידות הגבוהה והעובדה שלא ניתן להסתכן בכוויה במגע עם הנורה, כיוון שהיא לא מתלהטת.
צבעי התאורה אף הם משחקים תפקיד חשוב ודורשים התייחסות מקדימה: האם תרצו אור צהוב וחם או אור לבן ונקי וקר יותר. הכל תלוי בסגנון המבוקש ובאווירה המועדפת ואפשר לשחק בין אורות שונים באמצעות שליטה חכמה וכל פעם להחליט על גוון אחר לפי הפונקציה הנדרשת. למשל, אור לבן לצרכי קריאה לצד האח או אור צהוב כאשר נרגעים לצדו.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר