בלוג

האם מומלץ לרכוש קמין יד 2?

קמין יד שניה - אורטל קמינים

הדרישות הבסיסיות באחזקת קמין

עיקר הדילמה מתבססת על מספר נקודות חשובות, כשהראשונה שבהן היא גודלו של הקמין. צריך לדעת טרם הקנייה מהו הגודל המדויק שמוקצה לקמין בחלל הבית ולהבין האם ההיצע הקיים בשוק היד השנייה מתאים למה שמתרחש בחלל הבית. צריך לזכור גם את פעולת ההסקה עצמה, שכרוכה במאמץ תפעולי פשוט ועד מורכב. הרי עבור בית שנמצא בחשיפה טובה לשמש ברוב ימות השנה לא בהכרח יתאים לרכוש קמין עץ יוקרתי שדורש רכישה של עצים להסקה ואחסון בצורה מסוימת, כך שאפשר להסתפק בקמין המבוסס על נפט או חשמל וכך לחסוך עוד יותר בעלות הקנייה.

יד 2 לעומת רכישת קמין חדש

ברכישת קמין חדש אפשר לרכוש קמין ממגוון סוגים ודגמים בתנאי מימון נוחים ובהנחות, אך מי שמתקשה ברכישה של קמין חדש יהנה מפוטנציאל רכישה יחסית משובח מיד שניה. זה קורה בעקבות שיפוץ הבית או שדרוג לדגם חדיש יותר וגם לעתים בעקבות ההבנה שאין צורך בקמין. הדבר מאפשר לרוכשים מיד שניה למצוא דגמים איכותיים שאין להם וותק משמעותי ולמקסם את הרכישה בעלויות משתלמות וללא צורך במימון כלשהו.

בדיקת היצרן, המאפיינים וסוג הדלק

בין אם מדובר בקמין מפואר מיד ראשונה או ברכישת קמין עץ מיד שניה, רצוי לבדוק מיהו היצרן ולעמוד על הוותק והמוניטין שלו. קמין טוב מציע עמידות גבוהה ובניה מחומרי גלם איכותיים, בדגש על תהליך הייצור הייחודי שמציע שלל פונקציות, מאפיינים ועיצובים שונים. גם ברכישת דגם מיד שניה, צריך לוודא כי התצורה (עומד או בנוי), סגנון העיצוב והמחיר תואמים את התמורה הרלוונטית. הסתכלו גם על סוג הדלק שהקמין שורף משום שיש לו השפעה קריטית על המחיר הסופי. בישראל ניתן למצוא הסקה בדלקים על בסיס עץ, פתיתי עץ, גז, נפט, חשמל או ביו אתנול. השניים האחרונים חשוב לציין, אינם מוגדרים כקמין בהגדרה המסורתית שלו והספק החום שלהם נמוך למדי.

בחירת סוג הקמין

בשוק תמצאו כמה וכמה סוגי קמינים פופולריים, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות:
קמין נפט – נחשב לנפוץ יחסית ומייצר חום נעים ורציף הניתן לוויסות. מחירו יחסית גבוה ולכן רוב הצרכנים יעדיפו לחפש קמין מהסוג הזה דרך יד שניה, שם מחירו נמוך ואטרקטיבי במיוחד.
קמין עץ – הקמין האהוב והפופולרי שמציע הסקה אותנטית דרך מגוון סוגי קמינים, מקמין “פרי סטנד” ועד קמין בנוי (אח). כאן חשוב להתייחס לעלויות העתידיות והתפעול של הקמין כמו הזנת עץ במהלך פעולתו, שמירה על מאגר עצים קבוע ואחסון נאות וכן רכישת מיומנות תפעול טובה עם הזמן.
קמין גז – גם כאן טווח העיצובים והתצורות רחב ורוכשי הקמין הזה ייהנו מתפעול פשוט בלחיצת כפתור. כן נדרשת ארובה מקיר המבנה לגג, אך קמין הגז שאיננו פולט עשן יתאים למקומות שבהם אין אפשרות להציב קמין עצים. יחד עם זאת, מחירו יקר והוא דורש תשתית אחסון לגז בדמות צובר או מספר בלוני גז שיוחלפו על פי הצורך.

 

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר