בלוג

איך להכין את הקמין לחורף?

הכנת קמין לחורף

משתמשים בגז? אל תשכחו בדיקה של טכנאי מוסמך

קמין גז מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים. ההפעלה שלו פשוטה להפליא – בעזרת שלט – ואתם יכולים לכוון גם את הטמפרטורה המדויקת שלו באמצעות תרמוסטט וגם לכוון את מועד ההדלקה שלו עם טיימר. קמיני הגז נחשבים ליעילים אנרגטית, והמגוון הרחב של העיצובים מאפשר לכם להתאים את הקמין שלכם לסלון.

הכנת קמין ביתי שפועל על בסיס גז לחורף כוללת בעיקר בדיקה של טכנאי מוסמך. הקמין מחובר למערכת הגז שמספקת לבית גז לבישול (ובלא מעט מקרים גם לחימום מים למקלחת ואפילו מייבשי כביסה בגז הם מוצר שהופך נפוץ יותר ויותר) – וכמו כל מוצר זקוק לבדיקות תקופתיות על-מנת שלא ייווצרו סיכונים מיותרים עקב השימוש בחומר הגלם הדליק.

בנוסף לבדיקת החיבורים והצינורות, יבחן הטכנאי, שכמובן חייב להיות מיומן בתחזוקת קמיני גז, גם את הארובה ובפרט יוודא שהיא נקייה ושהעשן יוכל לצאת דרכה בחופשיות. פרט לכך אין צורך בהכנות מיוחדות, כך שלאחר שהטכנאי יאשר את תקינות הקמין, תוכלו פשוט ללחוץ על השלט כשמגיע יום קר וליהנות מהחמימות הנעימה שמתפזרת בחדר.

מלאי עצים מתאימים ובדיקת אטימות

היתרון המרכזי של קמין עץ הוא המחיר האטרקטיבי שלו ועלות החימום הנמוכה. קמיני עץ מצטיינים גם בשימור החום כך שגם אחרי הפעלה קצרה יחסית החדר נשאר נעים מאוד. לצד היתרונות המשמעותיים, שכוללים באופן טבעי גם עיצוב מרהיב, ישנם גם חסרונות, ובראשם הצורך להשקיע תשומת לב רבה יחסית בהכנת הקמין לחורף.

מבחינת הקמין עצמו, יש לוודא שהוא אטום היטב (אגב, ההבדל בין אח לבין קמין הוא שהאח פתוחה ואילו הקמין סגור). לשם כך נדרשת בדיקה יסודית של הזכוכית שסוגרת את התא וכן של האיטום בינה לבין הדלת (על-מנת שלא יחלחל עשן לחדר). בדומה להכנה של קמין גז, גם כשישנו קמין עץ בבית, חובה לוודא שאין עצמים מיותרים בתוך הארובה, רצוי בעזרת איש מקצוע בעל ניסיון בסוג זה של עבודה.

בנוסף, יש לדאוג למלאי מספיק של עצים. הפעלת הקמין אפשרית אך ורק עם עצים יבשים (לחות בעץ עלולה להקשות על הדלקת האש, לגרום לעוצמה נמוכה של החום שמפיץ הקמין וגם ליציאה מהארובה של עשן סמיך יתר על המידה).

מי שנערך מראש כבר במהלך הקיץ יוכל לרכוש עצים לחים שמחירם נמוך, ועד החורף הם יתייבשו. דגש נוסף לבחירת העצים עבור קמין ביתי איכותי הוא עצים שהבעירה שלהם ממושכת דוגמת האקליפטוס.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר