בלוג

המדריך לרכישת קמין

המדריך לבחירת קמין - אורטל קמינים

מזמן לא מזגן

הקמין נחשב לאמצעי הסקה אותנטי ויש שיאמרו גם רומנטי. הוא נזכר בספרים ובסרטים רבים, מתקיים בהרמוניה בכל מתחם אירוח כפרי ומתנוסס בגאווה על מגזיני ההום סטיילינג כאלמנט שמציע בין היתר תחושה יוקרתית ואצילית.
בישראל הקמינים נחלקים לשלושה סוגים מרכזיים: קמין עץ, קמין גז וקמין נפט/ סולר. את מרביתם תוכלו לרכוש כ”תנורי חימום” שמתקיימים כתא עצמאי שפועל על בסיס אחד מהמשאבים הללו, אך מי שירצה לשלב את הקמין כחלק בלתי נפרד ממראה הבית ולתכנן אותו יחד עם העיצוב, יוכל לרכוש גם קמין בנוי המשולב בקיר לבנים או נישה משלו לאורך מסדרון רחב ידיים. ההבדל ביניהם נוגע כמובן לעלויות ההתקנה, מה שאיננו מתקיים ברכישת קמין כמוצר בפני עצמו וללא התקנה.

אז מה מציעה כל אחת מהאפשרויות? במאמר זה נתמקד בקמיני עץ וגז הנחשבים לסוגים הפופולריים והנפוצים ביותר בישראל:

יתרונות וחסרונות קמין עשוי עץ

עיצוב סלון בעזרת חימום מעץ

קמיני העץ הם אמצעי ההסקה הפופולריים והוותיקים ביותר. הם החליפו לאורך השנים את “מדורת השבט” המסורתית ומציעים מאז את האווירה הנחשקת שיוצרים רעש העצים המתפוצצים הארומה הייחודית של בעירת העץ וכמובן מראה הארובה הגדולה והמרשימה. רכישת הקמין לא בהכרח יקרה, אבל בתוספת ההתקנה תעמוד הרכישה על כמה אלפי שקלים. כמובן שסוגיית התמחור הסופית של קמין בנוי מעץ לא נעצרת כאן משום שצריך להתייחס גם לסוג הגג ופתח הארובה.
מבחינת עלויות ההסקה, מדובר בהוצאה זולה למדי שמסתכמת בכ-1,000 ₪ לכל עונת החורף. אם הקמין תקני והקיבולת/ניצולת שלו מוצלחת, הוא יחמם שטח גדול יותר בפחות משאבים. נוסיף לכך גם את החזות האסתטית המרשימה והיעדר התלות בחשמל או אפילו גז ונקבל את הפריט המושלם. ועם זאת, קמין עץ מחייב התעסקות רבה: רכישת עצים, הקצאת מקום אחסון, שמירה נאותה על יובש העצים והימנעות מדעיכה בעת ההסקה. בנוסף, הארובה תיסתם אם לא תנקו אותה באופן שנתי.

יתרונות וחסרונות קמין מבוסס גז

קמין דמוי עץ על גז

קמין גז הוא המשוכלל והחדשני מבין סוגי הקמינים הקיימים, חוסך בהתעסקות, הניצולת שלו מעולה אבל מחירו בהתאם. רכישת קמין מהסוג הזה מתחילה מ-10,000 ₪ כאשר עלויות ההתקנה צפויות לייקר את המחיר לכדי 20 ואפילו 25 אלף שקלים. ברגע שהעניין הכלכלי מאחוריכם, אפשר להתחיל ליהנות: קמין הגז מופעל על ידי שלט ומאפשר וויסות של הטמפרטורה ואפילו טיימר לכיבוי ולהדלקה החוסכים בהוצאות. המוצר עצמו פשוט לתפעול, קל לניקיון (וגם לא ממש מתלכלך) ובטיחותי. מאחר וקיימות בו התאמות מודרניות, הוא מאוד אידיאלי גם לשומרי השבת.

נראה שהמחיר היקר הוא החיסרון המרכזי ביותר ברכישת קמיני גז, אבל חשוב להוסיף שקמינים אלו כמובן מצריכים בלוני גז ואחסון תקין, לרבות התאמות בטיחות וקריאה לטכנאי גז מוסמך.
.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר