בלוג

איך לשמור על בטיחות באש עם קמין בבית?

קמין Fairmont Hotel Tremblant, Canada 2

ישנם סוגים שונים של פתרונות חימום, אך אין ספק שהקמין הביתי קוסם לרבים, בזכות האווירה הנעימה, החמימות והרומנטיקה שמכניס לחלל. יחד עם זאת, כדי למקסם את כל היתרונות שמציע הקמין, חשוב לתת מקום גם לבטיחות באש ולמנוע סיכונים פוטנציאליים.

תחזוקה וניקוי באופן שוטף

כדי לשמור על בטיחות באש, יש להקפיד על תחזוקה וניקוי של הקמין בתדירות המומלצת. עם הזמן עלולים להצטבר משקעים שונים, כמו למשל אפר ופיח, אשר מהווים סיכון לשריפה. לפני שעונת החורף מתחילה, כדאי להזמין איש מקצוע שיבצע ניקיון יסודי ויבדוק שהכל מתנהל כשורה בקמין. כמובן שאם ישנם תיקונים שאתם מזהים, ולו הקטנים ביותר, טפלו בהם. זה לא רק משפר את הבטיחות אלא גם ישפר את היעילות של הקמין שלכם.

התקינו קמין חשמלי

אם אתם חוששים מבטיחות, תשמחו לגלות שכיום אינכם חייבים לבחור בקמין עצים המפיק אש גלויה, או בקמין גז הדורש חיבור לגז. יש לכם את האופציה לבחור לקנות קמין חשמלי, אפשרות פופולרית שמפיקה חום, נראית כמו הדבר האמיתי, אך פחות מהווה סיכון בטיחותי. גם קמין חשמלי חובה לתחזק ולבדוק, אך הוא מייצר פחות עשן ומפחית את הסבירות למצבים מסוכנים.

שמרו על מרחק בטוח

כאשר מתקינים קמין ישנה חשיבות למיקום הנכון. עליכם לשים לב שרהיטים, וילונות ופריטים דליקים אחרים נמצאים במרחק בטוח מהקמין שלכם. שמרו על מרווח בטוח כדי למנוע שריפות, ואם יש ילדים או חיות מחמד בבית, מומלץ תמיד להשגיח עליהם כשהקמין דולק, או לחלופין, להציב בבית מעין מחסום בטיחותי שימנע מהם להתקרב לקמין כשהוא דולק.

השקיעו באמצעים לכיבוי שריפות

שמירה על בטיחות באש היא הרבה יותר ממניעת שריפות. עליכם גם להבטיח שיהיו לכם אמצעים לגילוי וכיבוי שריפות בבית ובקרבת מקום, בין אם זו מערכת כיבוי אש ולה גלאי עשן, בין אם זה מטף או צינור כיבוי בקרבת מקום ובין אם אלו אמצעים אחרים שישמרו על הסביבה שלכם בטוחה. גם את המכשירים הללו עליכם לתחזק ולבדוק אחת לתקופה כדי להיות בטוחים שאם יעלה הצורך, הם יתפקדו בצורה הכי טובה.

ולבסוף, ידע הוא כוח כאשר מדובר בבטיחות אש. ודאו שכל בני הבית לומדים על שימוש בטוח ונכון בקמין כדי למזער את הסיכון לתאונות. ככל שתקפידו על כך, תוכלו ליצור סביבה חמימה, נעימה ובטוחה לכם ולמשפחתכם בחורף הקרוב.

*** נכתב בשיתוף אמין הנדסת אש – מומחים למערכות וציוד כיבוי אש.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר