בלוג

חימום מתחת לרצפה וקמין האם זה שילוב נכון?

סלון עם קמין מוארך - אורטל קמינים

לקמין יש נוכחות שאי אפשר להתווכח עמה והוא מוסיף נופך קסום לכל חדר ומפיץ חום בדרך יעילה להפליא. על מנת להעצים את החמימות הזאת ניתן להשתמש בפתרון נוסף לחימום הבית: חימום תת רצפתי.

מה מאפיין חימום תת רצפתי?

מדובר במערכת המותקנת מתחת לאריחי הריצוף שתפקידה להפיץ חום מלמטה למעלה. ישנו חימום מתחת לרצפה המבוסס על חשמל, גז ומים כאשר הבחירה בצינורות בהם זורמים מים המחוממים על ידי גופי חימום נחשבת לאלטרנטיבה מועדפת מסיבות רבות של חיסכון לטווח הארוך, ידידותיות לסביבה וכדומה.
לחימום מתחת לרצפה יתרונות רבים: ראשית, הם בלתי נראים לעין ושומרים על המרחב חף מאלמנטים ועל טווח תנועה מקסימלי כך שאפשר לתת לקמין את הבולטות העיצובית והאסתטית שלו. שנית, הם מפיצים חום אחיד ויכולים להשלים את פעולת האח.
חום שמגיע מלמטה מאפשר חימום נעים מאוד וחימום תת רצפתי מפיץ חום שאינו מייבש ויכול לשרת את מי שנוהגים להסתובב בבית ברגליים יחפות גם בשיא החורף.
כמו כן, אפשר לשלוט בו בקלות באמצעות פתרונות בית חכם ולהדליק את אמצעי החימום עוד לפני ההגעה לבית כל זה ללא מעורבות פיזית עם גופי החימום עצמם, כך שאין סכנת התקלחות או כוויה והתפעול הוא מינימלי ונוח. חימום שנובע מהרצפה מאפשר ליהנות מנוכחותו של הקמין אפילו מבלי להדליק טכנית את הקמין אלא להשתמש בחימום מהרצפה ומיופיו של הקמין או להפחית את עוצמת החום של הקמין לצרכי חיסכון ולהסתמך בעיקר על החימום התת רצפתי.

שילוב מנצח בין קמין לחימום מתחת לרצפה

בדרך זו מדובר בפתרון של הסקה משולבת: חום מהקמין ומשאבת חום פאנלים לחימום מים סולארי המותקנים מתחת והתוצאה היא שליטה נוחה וחימום נעים. כמו כן, דרך זו מאפשרת למשתמש לשלוט בהתאמה אישית ובסגנון שלו בעלויות החום ולהחליט כל פעם מה יהיה מקור החום הנדרש לסביבת המגורים בכל רגע נתון כשאפשר לשלב בין שתי האופציות.
מערכת החימום תחת האריחים או הפרקט מאפשרת ליהנות מחופש עיצובי גבוה יותר בבחירת גודל וסוג הקמין. בניגוד לקמין שניתן להוסיף בכל עת ברוב המקרים, הרי שחימום שמוטמע מתחת לרצפה דורש היתכנות מוקדמת כולל הפיכת והתאמת התשתית לרוב בתהליך הבנייה או השיפוץ ויש לקחת זאת בחשבון שראשית, יש לטפל בנושא הטמעת פתרון זה.
היבט נוסף קשור גם במיקום: כשיש להתקין מערכת מתחת לרצפה בחלקים שונים ובאזורים בבית אך נהוג בכל סביבת המגורים על מנת ליהנות מהאפקט ואילו קמין יתאים לחימום של אזור ייעודי או חלל אחד. לכן אפשר לבחור את הסלון או חדר השינה ולהציב בהם קמין בנוסף לחימום המגיע מבעד לאריחים.
דיירים רבים מתייחסים לקמין כאלמנט עיצובי שמדליקים כשמגיעים אורחים או בערבים כאשר הם יושבים מול הטלוויזיה או בפינת הישיבה ומשתמשים באופן שוטף בחימום תת רצפתי, הכל תלוי גם בתנאי הסביבה האם מדובר באזור קר במיוחד ובכל מקרה, נראה שמדובר בחיבור שיכול לשרת אתכם מכל הכיוונים ובכל החללים להשגת חימום משמעותי בכל חלקי הבית.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר