בלוג

תפעול ותחזוקת קמין על גז – כל המידע

קמיני גז כל כך נוחים ופשוטים לתפעול עד שקל לשכוח שהם זקוקים לתחזוקה כלשהי כדי שתשמור עליהם בשיא. כדי לשמור על קמין הגז שלכם לאורך זמן, ולהבטיח שיפעל בצורה כמה שיותר בטוחה, מומלץ לבצע תחזוקה. כאשר הזמן הטוב ביותר לבצע פעולות תחזוקה וניקיון של הקמין הוא בעונות שהוא לא נמצא
קמין שמתחזקים - אורטל קמינים

קמיני גז כל כך נוחים ופשוטים לתפעול עד שקל לשכוח שהם זקוקים לתחזוקה כלשהי כדי שתשמור עליהם בשיא. כדי לשמור על קמין הגז שלכם לאורך זמן, ולהבטיח שיפעל בצורה כמה שיותר בטוחה, מומלץ לבצע תחזוקה. כאשר הזמן הטוב ביותר לבצע פעולות תחזוקה וניקיון של הקמין הוא בעונות שהוא לא נמצא בשימוש. כמו כן אספנו עבורכם כמה טיפים שיבטיחו שהתפעול של הקמין שלכם יהיה מיטבי.

טיפים לתפעול נכון של הקמין

כדי להבטיח שקמין הגז שלכם יפעל כראוי, היעזרו בטיפים הבאים:
עיינו בהנחיות היצרן – ישנם המון דגמים של קמינים, וכל דגם הוא שונה ולכן גם פועל בצורה אחרת. הקפידו לעקוב אחר הנחיות היצרן כדי לדעת איך להפעיל את הקמין שלכם בצורה הטובה ביותר.
לפני שאתם מפעילים את הקמין וודאו שהוא עבר בדיקה – כדאי מאוד שהקמין, הליבה שלו והארובה יבדקו על ידי טכנאי גז לפני ההפעלה, כדי לוודא שהם תקינים ובטוחים לשימוש. גם ההתקנה עצמה של הקמין צריכה להתבצע על ידי טכנאי גז בלבד.
סגרו את הקמין במקרה שאתם מריחים גז – במקרה שאתם מריחים גז או שקיים חשד לדליפת גז עליכם לסגור את ברז הביטחון ולאוורר את הבית באופן מידי.
יש להתרחק מקרבת הקמין – הקמין וסביבתו חמים מאוד וקרבה עלולה לגרום לכוויות. כמו כן יש להרחיק מסביבת הקמין חומרים דליקים. מומלץ להציב סביב הקמין רשת מגן כדי להגן מפני קרבת יתר.
אין לנקות את הזכוכית כאשר היא חמה – מה גם שאסור להרטיב את הזכוכית או לפתוח את הדלת כאשר הקמין עובד. בנוסף, אין להדליק את הקמין אם אתם מזהים סדק או שבר בזכוכית.
• השתמשו בגז שמאושר לשימוש – עליכם להשתמש בגז שמאושר לשימוש, כמו שרשום בהוראות היצרן ולא בשום גז אחר. בנוסף אין להמיר את הגז בחומר בערה אחר מכל סוג, למעט הגז שמיועד לשימוש.

טיפים לתחזוקה וניקוי

כדי לשמור שקמין הגז שלכם יעבוד היטב לאורך זמן, עבדו לפי הטיפים הבאים:
נקו את הזכוכית לפי הצורך – את רוב הדלתות של קמיני גז ניתן להסיר די בקלות ולנקות אותן. לרוב מטלית רטובה וספריי חלונות יספיקו אך כאשר ישנם סימני פיח אפשר להשתמש בחומר ניקוי ייעודי לקמינים. הקפידו לייבש היטב את הדלת ולהמתין למשך 30 דקות לפחות מזמן הניקוי ועד הפעלת הקמין.
בצעו ניקיון של פנים הקמין לפחות פעם בחודש – ניקיון של הקמין מומלץ לבצע בהתאם להוראות היצרן.
בצעו בדיקות של טכנאי מוסמך – הקפידו על בדיקה אחת לשנה.

ולסיכום,

אם בחרתם להתקין בבית קמין גז הוא ימשיך לשרת אתכם על הצד הטוב ביותר ככל שתמשיכו לתחזק אותו ולטפל בו, כמו גם להפעיל אותו בצורה הנכונה. בעזרת הטיפול והתחזוקה המתאימים, הוא יגלה עמידות לאורך זמן רב.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר