בלוג

באילו עצים לא כדאי להשתמש כאשר מדובר בקמין?

בול עץ עם אש בקמין

קמין עץ איכותי לבית

בשנים האחרונות משפחות ישראליות רבות רוכשות קמינים בשלל גדלים וצורות הממוקמים כפריט נפרד בחדר המגורים הביתי א לחלופין בתוך נישה בקיר המותאמת לגודלו של הקמין ולדרגת החום הגבוהה הבוקעת ממנו.

שימוש בעצים הלא נכונים עבור הקמין

לקוחות רבים שאינם מודעים לאופן התחזוקה הנכון של קמינים, רוכשים בולי עץ שאינם מתאימים ובדרך זו הם עלולים לפגום בחלקים הפנימיים של הקמין. זו פגיעה מיותרת לאור העלות הגבוהה של רכישת הקמין.

כל חלקי העץ שיש בהם לחות רבה בשל השהייה שלהם באוויר או בגשם, אינם מתאימים להימצאות בתוך קמין עץ, כיוון שהם יגרמו לכך שיהיה בבית עשן ופיח. כמו כן, מומלץ לא להניח בתוך הקמין זרדים או ענפים אשר יוצרים בעירה נמוכה ולא איכותית וחמימה.

הפגיעה בדפנות הקמין תגרור צורך בפעולות של תחזוקה, שיפוץ וחידוש של הקמינים. מדובר בטרחה ובעלויות מיותרות ולכן בעלי הנכסים פועלים על פי ההדרכה שקיבלו ורוכשים באופן קבוע רק בולי עץ עבים הקיימים במגוון גדול של אופציות הכוללות כמה סוגי עצים.

הסוכנויות שעוסקות בחיטוב של העצים ומבצעות את החיתוך שלהם בגודל המתאים, מספקות היצע רחב של סוגי עצים שכולם מתאימים לבעירה תקינה של האש בקמין.

שימוש בבולי עץ עבור הקמין

בולי העץ המתאימים ביותר הם אלו שנחתכו מעצי אורן הכוללים גם שרף, עצי פרי נשירים, שקד, אקליפטוס, אלון, קזוארינה, זית, עצי הדר וברוש. מדובר בבולי עץ שהם יבשים ודרגת הלחות הממוצעת שלהם היא נמוכה יחסית ונעה בין % 20-% 14 ולכן אינה יוצרת נזקים כמו בולי העץ בעלי דרגת הלחות הגבוהה יותר.

אחסנה של בולי העץ בבית

כדי ליהנות מבולי עץ יבשים, יש לאחסן אותם במקום מוגן שאינו לח ולכן אין להשאיר אותם בחוץ בגלל טל הבוקר והגשמים, אלא להכניס אותם למקום מקורה ויבש כמו פינה מסוימת בבית או במחסן איכותי.

הוספה של בולי עץ לקמין

בהתאם לשעות שבהן קמין עץ עובד בבית יש להוסיף לו מדי פעם בולי עץ כדי ליצור בעירה טבעית ואווירה חמימה וביתית. קמינים רבים עובדים שעות רבות בכל יום ולכן בני הבית דואגים לאספקה שוטפת של בולי עץ המגיעים הביתה במשלוח וכך יהיו להם מספיק בולי עץ לכל התקופה הנדרשת.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר